tirsdag 26. januar 2010

Bursdag, Munnbind og Marinen

Den siste uka har gaatt fort. Det er ikke noe nytt, for dagene vaare har som vanlig vaert fulle av smaa og litt storre begivenheter. Denne gangen legger jeg ut bilder og kommenterer heller litt under hvert, ellers hadde det blitt et smertelig langt innlegg :)



Forrige mandag ble Solveig 20 aar (les gammel), og forlot de spro tenaarene for godt :) Frokost paa senga horer med. Hun ser litt medtatt ut etter bursdagssangen jeg sang med morgenstemmen min...

Tirsdag tok Arne Solveig og meg med til Home Of Praise, den nye jobben til Solveig). Der fikk vi omvisning i barnehagen og en runde i slummen den ligger i. De bor vannvittig trangt, bare i et lite murbygg kan det bo 5-6 familier! Barnehagen og ettermiddagstilbudet som Home Of Praise driver for barn i slummen virker absolutt som et veldig godt og viktig tilbud!

Onsdag dro vi til legen for aa faa en slutt paa Solveigs evigvarende forkjolelse, bronkitt og store dotter i orene. Alt gikk overraskende fort(for oss som er vant med det norske helsevesenet). Chop, 10 min aa vente paa aa komme inn til en lege, chop, fem min aa vente paa rongten (av lunger og anskikt), chop, fem min til legen, og saa fikk hun en baerepose(!) med medisiner og kunne gaa. En kraftig sinusinfeksjon med veskeansamling i kinnbeina var diagnosen, og medisinbagen inneholdt alt fra antibiotika og allergitabletter i tilfelle antibiotikaallergi, til 1000mL skyllevaeske stadig vekk skal sproytes opp i nesen. Saa naa maa hun bare bli frisk :) Bildet over: i rongten klaer. Bildet undet: klar til aa nyte sykehusmat med munnbind paa!



Fredag reiste vi en tur til Pattaya igjen. Denne gangen reiste vi alene og skulle vaere hos sosteren til Ajan Saiphan. Utgangspunktet for turen var aa faa omvisning paa det STORE skipet med plass til 600 paa, som Bank, nivoen til Ajan arbeidet paa. I tillegg haapet vi pa aa faa badet litt mer enn sist gang. Det var godt vi ikke reiste kun for skipet. Det var et heller lite marinefartoy med relativt lite interessant for oss aa se utover utsikten over det gronne havet. Alt annet den helga gikk likevel langt over vaare forventninger. Vi ble innkvartert paa marinens private strand og hadde fredag kveld og hele lordag alene med sola og havet!








Vi sov i en slags containerboks rett paa stranda. Det gjorde ingenting at vi ikke hadde seng :) Solveig ble, som en kan se, en smule solbrent. Dette var til stor underholdning til baade thaiene og meg!


Sondag reiste vi en tur innom den norske sjomannskirken i Pattaya. Det var veldig koselig aa prate med andre nordmenn der. Og en ekstra bonus var det at de serverte oss gode vaffler + sjokolade :)



Siden Solveig hadde faatt en smakebit av sykehuset sist uke, syns jeg det etterhvert burde vaere min tur. Men skal det gjores saa skal det gjores ordentlig, saa jeg var like godt innkvartert der i to netter. Rommet var som et flott hotell og maten var noe helt annet enn den paa norske sykehus. Her risikerer man faktisk aa ha mye hoyere kolestorol og et par -ti ekstra cm rundt vommen naar man skrives ut :)

Solveig var der med meg, og hadde det slett ikke saa vaerst med egen sovesofa, laante klaer ,room service og god mat :)

Dag 2: Ved hjelp av "neddoping" var humoret paa topp og vi kunne ha det artig med noen engangstruser som vi kjopte i en kiosk fordi vi ikke hadde med skift. De var akkurat som operasjonshetter bare de hadde to hull til beina. God kilde til humor!

Humor hjelper paa det meste! :)
Vi har det bra!

-Inger-

3 kommentarer:

  1. Jeg ELSKER strandbildene og jeg LER av sykehusbildene! Det måtte jo bare skje innen den første måneden! Og jeg digger humoren deres.. Hehe. Hvordan går flassinga, Solveig? Så gøy å lese og se bilder! Den strandturen ser virkelig bare helt fantastisk ut.. :)

    SvarSlett
  2. Digger dere altså! =D
    Knall kjekt å lesa, Må le når eg ser bildene altså!! Dåkk e så løgne. Humor og humør mangle hvertfall ikkje i dåkke 2..!!
    =D (inger du har fått mail ) = )

    SvarSlett
  3. Stilig at dere har vært innom Pattaya, der var jeg i 2005 :)

    SvarSlett